lördag 2 februari 2013

MAC Formidable!

MAC Formidable har stått otestat ett tag. Varför vet jag inte riktigt för det är ett rackarns fint lack.
Formidable var med den stora lackkollektionen som kom i höstas och som alla de andra lacken i den så är denna en del av det permanenta sortimentet. Färgen är en ganska obestämbar rödbrunlila färg med ett turkost och lila glitter/skimmer. Det är väldigt likt Purple Blue från Models Own Beetle Juice kollektion men jag föredrar faktiskt formulan på Formidable eftersom den är inte lika seg som Purple Blue. Den är inte lika skir som Mean & Green utan den bygger upp färgen väldigt bra. Det är tre lager på bilderna.

Formidable kan du köpa hos Kicks eller hos MACs egna diskar för 155:-.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

2 kommentarer:

  1. Fint effekt men inte riktigt min smak på färg..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju inte gilla allt vilket är bra för då sparar man några slantar ;-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.