tisdag 19 mars 2013

Orly High on Hope

Vårkollektion Hope and Freedom bjuder på en blandning av färger:
  • Boho Bonnet - en ljusblå kräm som lutar åt grått
  • Coachella Dweller - en ljust lindblomgrön kräm
  • Elation Generation - en rosaröd jelly med massor av prismatiska glitter
  • Melodious Utopia - gul med rosa skimmer
  • Peaceful Opposition - vit jelly med silverglitter i olika storlekar och former
Och sist men inte minst High on Hope:

High on Hope är i mitt tycke kollektionens stjärna: den har en dammig marinblå bas och är späckad med rosa skimmer. Den är aningens duokrom med glimtar av guld vilket gör att skimret ser både lila och orange ut i vissa ljus. Tyvärr så går det inte att fånga detta på bild. I flaskan ser det spektakulärt ut men kameran bara vägrar att fånga upp det. Men oavsett så är det ett mycket fint lack och helt unikt. Formulan är bra men lite rinnig och jag var tvungen att se upp för "efterdroppar" (dvs droppar som kommer helt plötsligt från penselskaftet). Den var också ganska så skir och jag tror att jag hade fyra lager på bilden vilket är aningens för mycket. Jag tror att lacket blir snyggare ovanpå ett mörkblått eller svart krämlack.

High on Hope, och resten av kollektionen, finns att köpa hos bland annat Eleven för 135:- st.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: The star of Orly's spring collection High on Hope. Couldn't capture the duochrome effect though.

4 kommentarer:

  1. Efterdroppar är så himla irriterande!

    Den här färgen är superfin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, speciellt när de dyker upp från ingenstans! Och färgen är finare i verkligheten :-)

      Radera
  2. Håller med om att det är väldigt tjusigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja- men ack så svårt att fota ordentligt!

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.