torsdag 25 april 2013

OPI You're such a Buda-pest

Idag kommer ett vackert vårlack från OPI's kollektion Euro centrale. Som ni kanske vet så är lila och taupe mina absoluta favoritfärger (även om turkost/seafoam har nästlat sig in i toppen också) och You're such a Buda-pest är ett ljust men ändå väldigt klart lila lack- en perfekt vårig pastellnyans som ändå inte är för mesig:


Som ni ser på flaskbilden så innehåller YSAB-P ett fint skimmer. Det är inte alls samma skimmer som i My paprika is hotter than yours, som jag visade tidigare i veckan. Det här mer glasflecksliknande fastän väldigt fint. Men det är ju den typen av skimmer som blir i princip osynligt på nageln. Färgen är oerhört vacker och jag älskar den verkligen men formulan är tyvärr hemsk. Det syns inte så tydligt på bilderna kanske men det var flammigt fortfarande efter tre lager. Så det är lite för skirt, fastän inte skirt på samma sätt som jellylack är skira, om ni förstår vad jag menar. Har ni såna lack som är så himla fina men formulan är en besvikelse?

Om ni skulle vilja köpa detta trots formulan så kostar det 150:- och finns bland annat hos Eleven.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: A sweet lilac gem with a dreadful formula: You're such a Buda-Pest.

6 kommentarer:

  1. Ett underbart vackert lack! Älskar färgen också. :-)

    SvaraRadera
  2. Den här färgen är så himla snygg! Måste skaffa något liknande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror Bella vita från IsaDora är samma typ av lila fastän det inte har skimret :-)

      Radera
  3. Den här färgen är så härlig <3 Riktigt snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar den verkligen också :-D

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.