måndag 29 april 2013

Blå måndag: OPI I saw.. we saw.. Warsaw

Nu är jag osäker på vem som startade blå måndag men jag tänkte att jag för en gångs skulle skulle haka på temat. Jag har precis skrivit sista salstentamen för den här terminen så ursäkta om det blir ett snurrigt inlägg. Den här gången så har vi kommit till I saw.. we saw.. Warsaw från OPI's Eurocentrale kollektion.

I saw... är ett mörkt, dammigt blått krämlack som har en viss grön ton i sig. Inte så att den upplevs så grönblå eller teal utan det bara bryter mot det blå blåa, om ni förstår vad jag menar. Lacket är mörkt och klassiskt men samtidigt lite vampigt. Det påminner lite om bläck faktiskt. Vad det har gemensamt med Warsawa vet jag inte men jag har börjat misstänka att färgen och namnet inte har någon korrelation i de flesta kollektioner. Åtminstone inte i OPI's.

Vill du köpa I saw.. så finns den bland annat hos Eleven för 150:-

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Deep blue and dusty, with a hint of green, I saw...we saw..Warsaw from OPI:s Eurocentrale collection.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.