tisdag 28 maj 2013

OPI Hands off my Kielbasa

För det första så vill jag be om ursäkt för min frånvaro. De sista veckorna har varit rent ut sagt galna och det nådde sin klimax föregående helg. Som ni vet så har jag pluggat som en galning den här terminen för att skrapa ihop de sista poängen till min drömutbildning: nämligen masterprogrammet i översättning i Uppsala. De har ganska så specifika krav och de har även ett intagningsprov vilket jag skrev i lördags. På söndagen så åkte jag vidare till Stockholm där jag var med på Deckarhusets deckarskola. För er som inte vet, så skriver jag bokrecensioner för dem och det var verkligen superkul att delta i deras första event. Så det var onekligen en händelsrik helg för lilla mig eftersom mitt liv består mest av att sitta framför datorn och skriva på olika uppgifter. Men framöver så ska det komma regelbundna inlägg här samt så ska jag svara snabbare på era kommentarer. Men nu till lacket:

Jag tycker att OPI:s kollektion Eurocentrale har innehållit en massa guldkorn men det finns två bottennapp varav ett jag ska visa idag. Eller ja, det här lacket är inte helhemskt och jag är säker på att det finns flera därute som kommer att gilla det.

Hands off my Kielbasa (hmm korvreferenser kan låta lite kinky) är ett gammelrosa lack med kopparfärgat skimmer. Det är väldigt likt A butterfly moment från Mariah Carey kollektionen fastän detta är några nyanser mörkare. Men det är exakt samma skimmer i bägge lacken. Det är ju egentligen inte fult och jag gillar skimret men samtigt så känns det lite, jag vet inte, omodernt kanske (?). Det funkar absolut om man vill ha en snällare färg på naglarna men det är knappast något edgy. Vad tycker ni?

Formulan var hursomhelst suverän och jag hade inte problem med att det blev streck trots att det är nästan frostfinish på lacket. Det täckte helt efter tre lager.

Är du sugen på att köpa Hands off my Kielbasa så finns det att köpa på Eleven för 150:-

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Hands off my Kielbasa from OPIs Eurocentrale collection. Much like A butterfly moment from the Mariah Carey collection. Only a bit darker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.