onsdag 29 maj 2013

Grön onsdag: butter London Two Finger salute

Jag har hållit på det här fantastiska lacket länge nu men nu är det dags att visa ett av de vackraste lacken som butter London har skapat, nämlligen Two finger salute:

Two finger salute är ett vackert turkost lack som är aningens mer grönt än blått och det är fullsmockat med kopparfärgat microglitter och rosa skimmer. Kombinationen är oslagbar men inte helt unik. Rescue Beauty Lounge gjorde nämligen Halcyon för något år sedan som har exakt samma skimmerkombination men i en mer khakigrön bas. Så en kan med gott samvete äga både lacken! Formulan är perfekt, som det är i de flesta BL-lack, och det täckte efter tre lager.

Two finger salute var förut exklusivt för Nordstroms i USA men det går nu att köpa hos Susannes E-beautyshop för 165:-. Åh, nu när jag letade reda på länken så hittade jag en mängd BL-lack som jag vill uttöka min samling med: Scuppered, Fiver, Brummie, Trustafarian, The old bill, Slapper, Shag plus en massa andra.

In English: Amazing Two finger salute from my favourite brand butter London. It's not a dupe to Rescue Beauty Lounge's Halcyon which is more khaki green than turquoise.

2 kommentarer:

  1. Så himla fint det var! Eg måtte google litt for å finne fleire bilete - og vips, no er Two finger på ønskelista mi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha- jag är glad att jag kan hjälpa till att uttöka din önskelista ;-)

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.