måndag 10 juni 2013

Estée Lauder Hot spell

När jag tänker på sommaren så är det två färger som gäller: turkost och korall- det finns inga färger som känns så förknippade just med sommaren. Från Estée Lauders sommarkollektion Bronze Godess så kommer ett lack som verkligen passar perfekt just nu nämligen Hot spell:

 Som vanligt så är formulan ren perfektion och trots att borsten var ett måndagsexemplar (med ett strå som var längre än de andra) så funkade det bra att lacka med den. Det krävdes två lager för att färgen skulle bli jämn och fin men då syntes fortfarande nagellinjen. Färgen är en klar korallröd som är såpass stark att min kamera avskyr den- den kan absolut inte fokusera på just röda nyanser. Jag tror faktiskt den klår min gamla korallfavorit från IsaDora. Detta kommer nog att pryda mina naglar mer än en gång nu i sommar.

Vill du uttöka din samling med Hot spell så finns den hos bland annat Kicks, eller andra parfymbutiker som säljer Estée Lauder. Den är aningens dyrt: priset är 245:- så det är verkligen ett lyxlack. Det går att diskutera om det är värt att lägga ut såpass mycket på ett enda lack eftersom det finns så många bra och mycket billigare märken. Men jag måste säga att Estée Lauders lack har alla haft otroligt bra formula och hållbarhet- det är ren perfektion. Dessutom är flaskorna som små konstverk. IsaDora och Depend i all ära men ibland kan det vara trevligt att lyxa till det lite.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Hot Spell from Estée Lauder's summer collection Bronze Godess is a super-coral-perfection just right for summer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.