fredag 21 juni 2013

Holofredag: A England Princess' tears (och Glad Midsommar!)

Glad midsommar allesammans! Hoppas ni har det trevligt vart ni än är i landet och att ni får chansen att njuta av jordgubbar och grönska (för det är nog det jag förknippar mest med midsommar). Idag så har jag faktiskt ett hololack i arkivet och jag har insett hur snabbt mina naglar växer. Jag har väldigt korta naglar på bilden men den togs bara för några veckor sedan. Nåja, det kan ju inte räknas som något negativt!

Även om det är en mer "scattered holo" än den som bildar klara regnbågar så är denna en av de starkare holosarna från A England. De som vill ha extremt mycket holoeffekt blir nog lätt besviken på A Englands lack men jag gillar dem. Formulan är rent perfektion och de är alltid oerhört lätt att lacka med och de täcker efter två lager- ibland bara ett (!). Färgerna är dessutom fylliga, trots att just den här kanske är i det blekaste laget: ljust syrénlila med massor av ganska grova holopartiklar som verkligen sprakar i solen. Är så enkel att lacka med (behöver inte något särskilt aqua base eller att torka mellan lagren- bara måla på) och den täckte efter två lager. Påverkades inte heller så mycket av topplacket- ni vet väl att vissa, eller snarare rätt många, hololack blir disiga av just topplack? Men jag har läst någonstans att ett topplack från Sally Hansen (diamond nånting?) är jättebra till hololack utan att just matta ned effekten. Jag har inte testat det själv och jag kommer inte ihåg vart jag läst det- har ni hört samma sak eller har jag andats in för mycket lackångor och har hallucinerat? (det sista var ett litet skämt).

Vill ni köpa A England så kan jag tipsa om att Nailmail snart har det som månadens lack. Annars finns de hos Edgypolish men jag har ännu inte beställt något därifrån så jag kan inte säga något om hur de är. Nailmail kan jag gå i god för däremot.

In English: Haven't caught the holo-fever yet but I like this one though: Princess tears from A England. Great work, Adina- as always.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.