torsdag 20 juni 2013

OPI Chic from ears to tail

För det första: tack för era fina kommentarer på mitt förra inlägg. Jag blir så otroligt rörd att det finns så många fina personer därute som tar sig tid att skriva några uppmuntrande ord. Trots allt så gör det att det är enklare att härda ut med själva "ontet".

OPI måste vara det märke som spottar ut mest kollektioner under året- och jag klagar inte alls. De är ju ännu inte lika kollektionsivriga som MAC som släpper minst tre kollektioner varje månad (en gnutta överdrift där). Men en av kollektionerna OPI har släppt nu under våren har varit en Couture by Minnie, en kollektion helt ägnad den lilla Disney primadonnan och passande nog så går hela kollektionen i rosa och rött.
A definite moust-have- är en korallrosaröd skönhet med aningens skimmer
Innie Minnie mighty bow- är är en körsbärsröd läckerhet med glasflecksliknande skimmer
Magazine cover mouse- är kollektionens Liquid sand i en fin klarröd nyans med guldglitter
Minnie Style- är det supersöta, hexagonala glittret i en blandning av rosa (mer fuchsia), rött och vitt i en klar bas (kommer att visa det snart)
Och tillslut Chic from ears to tail som är ett barbierosa lack med superfint skimmer:

Chic from ears to tail är som sagt ett barbierosa lack vilket är en sån där nyans som kan kännas råtöntig och även lite "billig" men som jag verkligen har börjat gilla. Just för att den är lite töntig, kanske. Däremot så är formulan aningens trist och en måste vara försiktig så att det inte blir ojämnt och randigt. Jag vet inte varför något lack i varje kollektion från OPI blir såhär. Jag minns att jag hade samma problem med ett lack från Euro Centrale kollektionen.... Men tre lager täcker och färgen är såpass gullig att jag väljer att vara överseende med den där formulan. Förresten, idag så trillade HELA San Francisco kollektionen. Så ni kan ju tänka er hur lyrisk jag är just nu.

Är du sugen på den här knallrosa gulligheten så finns den hos bland annat Eleven för 150:-. Visserligen finns det flera i samma nyans och som har bättre formula men skimret i denna gör den aningens speciell.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Sweet little Chic from ears to tail by OPI's Minnie collection from earlier this year. It's truly super cute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.