måndag 16 september 2013

China Glaze Swanky Silk

Det är inte så ofta China Glaze-lack dyker upp på min blogg och jag vet egentligen inte varför- det finns ju så många snygga färger. Men i ärlighetens namn så är jag inte överdrivet förtjust i deras formula och pensel, den är lite för rinnig och penseln är för smal för min smak. Och just kombinationen smal/rinnig funkar inte alls för mig. Men å andra sidan så var det länge sedan jag köpte CC så jag kanske ska ge märket en ny chans.

Swanky silk är en dupe till Deborah Lippmanns Sugar Daddy- jag kan inte se någon skillnad på dem: båda är champangebeigea som skiftar i rosa. Fint och elegant men kanske lite tråkigt. Samtidigt är det ett bra lack för de som gillar en mer neutral look men ändå vill ha något speciellt. Jag vet att jag skulle ha blivit eld och lågor över ett lack som detta för 6-7 år sedan, då jag inte använde starka färger på naglarna. Om ni vill så kan jag göra en jämförelse mellan Sugar daddy och Swanky silk.

Är du sugen på att köpa Swanky silk så finns den säkert för en billig peng på ebay men är du inte bekväm med att köpa från utlandet så finns lacket också hos Eleven för 98:-.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Swanky silk from China Glaze- a dupe to Deborah Lippmann's Sugar Daddy. 

2 kommentarer:

  1. Ciaté har också ett lack som är dupe till detta. Men nu kommer jag inte ihåg vad det heter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...i övrigt så gillar jag detta. Normalt sett är jag av någon anledning inte så intresserad av duokromt, men detta är fint.

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.