onsdag 4 december 2013

OPI DS Lapis

Tidigare i år släppte OPI två nya lack i sin lyxiga Designer series linje. DS-lacken är aningens dyrare än de "vanliga" lacken eftersom de innehåller "diamant pulver" som ska ge färgen mer djup och göra den mer gnistrande. Jag fick hem Lapis, en av de nya färgerna varav den andra heter Pewter, och blev givetvis glad.

Färgen är helt otrolig! Även om jag var skeptiskt först (och jag tycker att 265:- för ett lack är väl saftigt) så måste jag säga att detta är otroligt fint lack med en perfekt formula. Jag tror att de med riktigt korta naglar klarar sig med ett lager- jag har två på bilden. Lacket höll sig också fint i flera dagar. Lacket gnistrar verkligen och påminner om en himlen en stjärnklar natt: djupt blått med massor av silverglitter. Formulan är en sorts crelly vilket gör att glittret syns bättre. Jag älskar det men jag tror inte jag skulle köpa det för jag är för snål, helt enkelt.

Är du sugen att köpa DS Lapis så finns den hos Nails, Body & Beauty.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Love DS Lapis from OPI but it's a bit too pricey för my taste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.