onsdag 19 februari 2014

Recension: Nashi dry oil

Jag har hittat den ultimata lösningen för den som lider av torr hud men avskyr (som jag) att smörja in sig efter duschen: nämligen kroppsoljan från Nashi. Det kan låta som jag överentusiastisk men i ärlighetens namn så är jag faktiskt överentusiastisk när det gäller den här produkten. Jag har jättetorr hy och smörjer jag den inte efter jag har duschat så får jag eksem. Men jag gillar verkligen inte att smeta in mig efter jag har duschat för det är helt enkelt för kladdigt- och jag hatar kladd. Men eftersom kroppsoljan kommer i en sprayflaska så behöver jag bara spraya över kroppen och sen bara fördela den över kroppen. Inte alls samma kladd!


Jag har haft den här oljan hemma länge och de senaste veckorna har jag varit stenhård med att inte slarva utan använda den efter varje dusch. Resultatet är: inga öppna eksem utan bara röda fläckar som är kvar från läkta eksem.

Flaskan är på 100 ml och kostar mellan 249-299:- beroende på vart du köper den. Det är i dyraste laget enligt mig men den räcker väldigt länge. Den har en härligt varm vaniljedoft som inte är överväldigande utan bara känns om en trycker näsan mot huden. Jag är så glad att jag fick hem en ny flaska idag!

Eftersom jag vet att många därute är intresserade av ingredienser så skriver jag ut hela listan här: cyclopentasiloxane, hydrogenated polydecene, dicaprylyl ether, parfume, crambe abyssinica seed oil, argania spinosa kernel oil, tocopheryl acetate, citronellol, hydroxycitronellal, limonene, linalool

Produkten är inte testad på djur och förpackningen är gjord av återvunnet material.

Att jag har fått varan hemskickad i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.