måndag 10 mars 2014

Recension: Nashi life color save + Nashi Argan

För ett tag sedan fick jag hem lite produkter från det italienska hårvårdsmärket Nashi att testa. Som ni redan vet så är jag väldigt förtjust i deras kroppsolja och jag kan tillägga att deras hårvårdsprodukter är precis lika underbara som kroppsoljan!
Nashi Life Shampoo och Conditioner är en hårvårdsserie som är anpassat för färgat hår. Jag har använt den här duon under flera månader nu och balsamet är snart slut: så jag känner mig mogen att ge en recension av produkterna.

Nashi Life Shampoo
Schampot i den här serien är lite annorlunda. För det första så är jag inte särskilt förtjust i doften, den påminner om tjära uppblandat med någon syrligt fruktig doft. Men tack och lov så försvinner den så fort jag sköljt ur håret. Den andra udda grejen med det här schampot är att det är liksom "segt", håret måste vara dyngsurt eftersom det var svårt att fördela det i håret. Men det är också det enda negativa för resultatet gör att jag inte bryr mig om att jag ogillar doften eller att det inte känns drygt. Det känns skillnad på håret när jag sköljt ur schampot och det har jag aldrig märkt förut (och då har jag testat mycket schampon från både dyra och hajpade märken och de som finns på den lokala ICA-butiken). Håret känns lent trots att det är blött och trots att jag inte haft i balsam än. Så när detta tar slut (vilket kommer att ske snart) så måste jag köpa en ny flaska. Så är det bara. Jag kan ju tillägga att håret blir sammetsmjukt när jag har torkat och stylat det.

Nashi Life Conditioner
Balsamet har tack och lov inte samma "tjärdoft" som schampot utan istället en fruktig salongsdoft. Den hänger inte heller kvar i håret. Balsamet har blivit en favorit för mig och jag kan säga att jag älskar det lika mycket som schampot. Det är helt enkelt det bästa jag har testat. Vanligtvis så har schampon och balsam varit som bäst "ok" men inte gjort en större skillnad på håret. Men det här är mitt hårs heliga graal och jag kommer att köpa en balsamflaska också så fort den tar slut.

Både schampot och balsamet innehåller Nashis Chroma Save Complex, en massa antioxidanter och ängskrasseolja (meadowfoam) som ska skydda håret från påfrestningar. Du kan köpa schampot och balsamet hos Lyko för 149:-/st eller 289:- för båda i ett paket.Flaskorna är på 200 ml.

Nashi Argan oil
Nashis hårolja påminner mycket om kroppsoljan: den har samma underbara kryddiga vaniljdoft, den innehåller certifierade oljor och även silikoner. Men ärligt talat, silikoner funkar i mitt hår. Jag kan inte förneka det och jag vet att det finns många därute som verkligen inte gillar silikoner och de vars hår inte tål silikon: det är olika för varje individ. Men jag vet att det här är den bästa håroljan jag har testat (förutom den från Lernberger&Stafsinger men den får jag skriva om en annan dag- den är för er som vill slippa silikoner, kan jag tillägga) eftersom den faktiskt gör håret mjukt och glansigt. Ett pump räcker till mitt hår och även om oljan doftar mycket först så försvinner den ganska så snabbt.

Nashis hårolja finns bland annat hos Lyko där den kostar 249:- för 100 ml (som räcker läääänge).

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Found the best hair products (pause-effect in true Jeremy Clarkson-style) in the world. Nashi Life Color Save shampoo and conditioner makes my hair super soft and shiny- love it!

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.