onsdag 22 oktober 2014

OPI Gaining Mole-mentum

Från vårens Most Wanted kollektion (som kom ut i sammanband med nya Muppets-filmen) så kom ett ganska udda glitterlack ut, nämligen Gaining Mole-menum.
Gaining Mole-mentum är ett glitterlack i en klar bas men det som skiljer det här åt från övriga standardglitterlack är själva formen på "glittren". Stället för den sedvanliga hexagonala formen så består detta av skärvor i roséguld och guld. Det är lite snyggfult och blir rätt coolt på naglarna över en mörk bas (jag minns inte exakt vilket lack jag har som bas här tyvärr). Däremot så är det inte superlätt att få ut på naglarna- det kan lätt bli klumpar och glitterflagor utanför nagelkanten just eftersom bitarna är såpass osymmetriska. Men jag gillar det på något sätt. Lite charmigt i sin lite skabbiga look- som att ha doppat naglarna i metallskrot, typ.

Jag hittade gaining Mole-mentum på Lyko för 150:- men jag är säker på att det finns på fler ställen.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.