måndag 20 oktober 2014

OPI Hotter than you pink!

Alltså, var har de här året tagit vägen? Tiden har flugit verkar det som och inte verkar det stanna av heller. Mitt liv har ändrats lite, och vanedjur som jag är, så måste jag har låååång tid på mig att verkligen anpassa mig. Bloggen har fått lida för det men förhoppningsvis så ska jag finna ro och framförallt inspiration, att börja blogga mer frekvent igen. Men vad har ändrats då? Ja, jag har kommit in på drömutbildningen jag har haft sikte på i flera år. Inte i Uppsala, som jag först tänkte, utan i Stockholm. Det innebär att jag pendlar till Stockholm varje vecka och för en som inte är van att pendla så långt, eller övernatta hemifrån, så har det varit en stor omställning. Men så är det- jag läser på masterprogrammet i översättning på TÖI och trots att det är slitande med allt resande, så gillar jag det.

Men nu är det väl lacket ni är här för va? Idag vill jag visa Hotter than you pink från OPI:s sommarkollektion Neons. Och visst behövs det lite färg i vardagen just nu? Det är ju bara grått, regnigt och kallt den här tiden på året.
Hotter than you pink är en kall neonrosa med ett svagt skimmer, det torkar matt så det får en satinfärgad finish. Jag tycker att det är roligt med neonfärger men jag ställer mig frågande till själva formulan, som är väldigt rinnig och skir. Helst ska en använda baslacket Natural Nails base coat som helt enkelt är ett vitt baslack, för att färgen ska poppa fram. Men principen att en måste använda ett speciellt baslack till en kollektion gör mig alltid lite skeptisk. Det känns onödigt att ha det som princip. Det är bättre att göra ordentligt täckande färger som poppar på en gång istället. Men oavsett - det är en fin rosa.

Vill du köpa Hotter than you pink så finns den hos bland annat Eleven för 150:-

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.