tisdag 16 december 2014

Recension: Moisturising tender cream från Algologie

Äntligen är jag tillbaks och nu med en recension! Nu när vädret verkligen är hemskt - blåsigt med iskallt regn och hagel - så är det faktiskt viktigt med rejäla fuktboosts till ansiktet. Jag vet hur mitt ansikte påverkas av det här vädret och jag får verkligen leta efter något som inte gör att mitt ansikte får eksem och blir blossande rött.

Tidigare i år så fick jag hem Moisturising tender cream från Algologie, som var ett helt nytt märke för mig. Den här ansiktskrämen ska hjälpa till att återfukta huden med olika alger och sjöväxter. Näring från havet, helt enelt! Krämen är lätt ljust blågrön och doftar rätt så fräscht utan att vara överväldigande. Den känns också lätt på huden.

Men tyvärr så funkar den inte för min hud. Jag har nu testat den i två omgångar, först i somras och nu på hösten, och bägge gångerna så blir mitt ansikte fnasigt. Så även om den känns skön på huden så blir det slutgiltiga resultatet inte bra. Den funkar troligtvis bättre på någon som inte har lite torr och känslig hy.

Produkter från Algologie finns att köpa hos Life-butikerna och det finns faktiskt ett riktigt guldkorn i deras sortiment som jag ska recensera snart! Moisturising tender cream kostar 299:- och jag kan inte hitta den i någon svensk webbshopp tyvärr.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.