onsdag 17 december 2014

Essie On a Silver Platter

Någonstans i januari-februari i år så kom Essie ut en med en kollektion bestående enbart av strukturlack, Luxeffects. Stjärnan i kollektionen var On a Silver Platter och den kommer jag att visa idag (ikväll):
On a Silver Platter är alltså ett guldsilvrigt glitterlack fullspåckad med blå och prismatiska hexagonala glitter i olika storlekar. Det går likson inte att fånga på bild exakt hur glittrigt det här lacket är. Lacket var helt ok att måla på och det var inte så tjockt som en del strukturlack kan vara. Det är nog aningens skirare än vad jag brukar vara van vid- vanligtvis så blir sådana här lack opaka direkt men den här krävde några extra lager. Och: det är ett h-vete att ta bort så jag rekommenderar ett peel-off underlack (både Depend och OPI har bra sådan baslack).

Du hittar On a Silver Platter billigas hos Nordicfeel där den bara kostar 79:-. Vanligtvis så kostar Essielack runt 150:- hos de svenska återförsäljarna.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.