onsdag 18 mars 2015

Depend Always Daydreaming (7 Days)

Ni har väl knappast missat att Depend har lanserat en helt ny produktlinje med en sorts hybridlack (tänk CND:s Vinylux) som ska hålla i sju dagar och har ett speciellt topp- och baslack (det kitet kostar 99:-). 

Idag vill jag visa den ljuvt rosalila Always Daydreaming från vårens 7 Days-kollektion. 
Formulan är suverän och jag tog tre lager även om det täckte efter två. Färgen är lila men den lutar väldigt åt rosa och är fullsmockad av ett fint silverskimmer. 

Höll det då i sju dagar? Njäe, efter sjätte dagen lossnade en flaga men jag måste säga att det är ett bra betyg. Men eftersom det är just så kommer det undan lättare med tipwear och lite slitage. Ett riktigt mörkt lack skulle nog ha kortare hållbarhetstid. Men jag måste prisa topplacket som verkligen är super! Det torkar faktiskt snabbt, ungefär lika snabbt som CND: vinylux top coat (vilket är mitt nuvarande favorittopplack). 

Always Daydreaming kostar 39:-, precis som alla 7 Days-lack gör och de finns där Depend säljs (dvs i väldigt många fysiska butiker). Ni har väl förresten inte missat att numer så finns det en symbol på lackflaskan som visar täckbarheten? Superbra idé tycker jag!

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.