tisdag 22 september 2015

Recension: Hyaluronic Intensive Treatment Mask från Magis Stripes

Idag kommer en recension av en så kallad "sheet mask" från märket Magic Stripes. Jag har bara testat en sheet mask en gång förut och gillade inte alls känslan: det var liksom kvävande på något sätt. Men nu när jag fick möjligheten att testa den här masken så tänkte jag att det var lika bra att prova. Och jag är riktigt glad att jag gjorde det!

Vad är det då? Det är en intensiv återfuktande mask fullsmäckad med hyluronsyra. Den innehåller även trehalose som är en antioxidant som skyddar huden och stimulerar cellförnyelsen. Men förutom det så är den 100% nedbrytbar och helt naturlig. Ingredienslista kommer längre ned.
Maskerna är förpackade en och en och sälj i ett förpackning som innehåller tre masker. När jag plockade fram masken så märkte jag att den var delad i två delar: en för övre delen av ansiktet och en för undre delen. Mycket smart eftersom det förbättrar passformen avsevärt. Den är gjord i gelmaterial som känns slemmigt men det blir faktiskt inte oangenämnt när den väl ligger på plats i ansiktet. Den ska ligga på plats i 20-30 minuter. Jag kände lite pirrande i ansiktet men det var absolut inte obehagligt. När jag väl tog av masken så lät jag ansiktet torka innan jag smorde in mig. Ansiktet kändes väldigt behagligt efteråt och jag hade fått en friskt lyster.
Eftersom jag har väldigt känslig hy så tyckte jag att det var viktigt att iaktta hur huden reagerar efteråt. Ibland kan utslag blomma upp efter lite mer aktiv hudvård. Men jag märkte inget obehag efter den här masken. Slutsatsen blir att jag verkligen kan rekommendera den här masken. Den ger lite lyxkänsla hemma.

Ingredienser: Water, Glycerin, Kassu Ekisu, Betaine, Butandiol, Aloe Yohjyo Matsu Ekisu, Hydrolized Collagen, Rosa Rugosa Leaf Extract, Trehalose, Hyaluronic Acid, Tocopherol, Carbomer, Anthemis Noblis Flower Extract, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin.

Förpackningen med tre masker kostar 399:- på märkbart.nus egna webbshopp. Jag har aldrig handlat ifrån den webbshoppen förut dock men någon av er därute kanske har erfarenheter av deras webbshopp?

Att jag mottagit varan som pressprov påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.