fredag 20 november 2015

Recension: M Picaut Calming Cocoon Cream

Idag blir det en sort försiktig nystart av bloggen. Hela det gångna året har varit inspirationslöst och de senaste par månaderna har mitt liv förändrats otroligt mycket så det fanns inget utrymme direkt att göra den där nystarten med bloggen som jag verkligen ville. Men nu har lugnet återfunnit sig och jag börjar finna mig tillrätta i mitt nya liv i Stockholm och med en sambo. Jag kunde inte vara lyckligare faktiskt.
http://eleven.se/m-picaut-calming-cocoon-cream-33546.html#description


Men nu ska vi dra igång med recensionen, tycker jag. Den kommer passande speciellt eftersom jag kände att det var bitande kallt ute idag. Calming cocoon cream från M Picaut är en omvårdande hudkräm (eller ja, mer som en salva i konsistensen faktiskt) som ska skydda och pyssla om huden. Den är väldigt fet, som jag nämnde så har den konsistensen som en salva vilket gör att den, åtminstone för mig, funkar bäst som nattkräm. Det blir som en nattinpackning för ansiktet. Och glöm inte urrigningen! Jag har testat krämen där med och resultatet blir babymjuk hud. Det är faktiskt en otrolig kräm som har gjort att jag förra vintern slapp torra fläckar och eksemutslag i ansiktet. Den enda är nackdelen är det höga priset eftersom 699:- är lite väl högt för mig. Men det är väl investerade pengar om du har problem med torr hud nu under vinterhalvåret. Den räcker dessutom väldigt länge så det är inget du behöver köpa en ny burk av varannan månad. Eller ja, om du inte använder till hela kroppen förstås...

M Picaut är ett svensk hudvårdsmärke gjord på naturliga ingredienser och grundad av Mette Picaut. Som Mette själv beskriver det så är det skönhetsvård som med "gott samvete kan ge dig själv effektiv skönhet med omtanke."

Ingredienser:
Persea Gratissima Oil (Avocado Oil)*, Helianthus Annuus Seed Oil (Sunflower Oil)*, Theobroma Cacao Seed Butter (Cacao Butter)*, Cocos Nucifera Oil (Coconut Oil)*, Cera Alba (Beeswax), Hydrogenated Vegetable Oil (Veg. Oil), Oleyl Alcohol (Source Coconut Oil), Dioscorea Villosa Root Extract (Wild Jam), Glycine Soja Sterol (Source Soyabean), Tocopheryl Acetate (Vit E)*, Glycine Soja Oil (Source Soyabean)*, Tocopherol (Vit E)*, Beta-Sitosterol (Source Plants)*, Squalene (Source Olive Oil)*
*= ekologisk ingrediens

Att jag mottagit varan som pressprov påverkar inte mitt slutgiltiga omdöme om den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.