onsdag 8 februari 2017

Våren hos Depend

inom de närmaste dagarna ska jag visa en liten närmare till på Depends nya vårkollektioner som har kommit ut i dagarna.

Första kollektionen är deras "vanliga" kollektion med deras typiska miniflaskor. I år är kollektionen inspirerad av tennis och den heter Game, set, match. Ovanligt tema men det är givetvis bara roligt. Kollektionen består av pasteller men även av en del starka färger. Det är krämlack, skimmerlacn och ett "effektlack", dvs ett genomskinligt som bäst passar ovanpå ett annat. Det finns en del intressanta färgsr och jag vet att många kommer att gilla det knallgula även om jag aldrig lärt mig att gilla gula naglar. Däremot saknar jag ett lack som skulle vara knallgrönt, som själva tennisbanan. Är förresten inte knallgeönt årets pantone-färg, eller har jag drömt det?

O2-kollektionen heter Eastern fusion och är inspirerad av Japan och den innehåller givetvis många pasteller och tonerna går bara i rosa till rött samt lila till blått. Det finns kräm- och frostlack i den här kollektionen men även något skimmerlack. För mig är den lite intetsägande och jag önskar att det var något lack som stod ut mer.

7-days-kollektionen heter The language of flowers och det är den som tilltalar mug mest av de tre. Det finns otroligt vackra skimmerlack och ett som faktiskt innehåller prismatiska glitterkorn. Just det sostnämnda har jag redan visat på instagram om ni är nyfikna.

Samtliga kollektioner finns ute i butik nu!

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.