tisdag 23 december 2008

En liten favorit bara

Just det, jag tänker köra favoriter i sidolisten. Jag vet att Rocketqueen gör det och eftersom jag tycker det är en sån bra idé så gör jag det också. Jag är en härmapa- jag vet ;-)

Men iallafall, först ut är Burt's Bees lipgloss som är mer vårande än ett traditionellt lipgloss. Jag älskar mitt som är i färgen Zesty Red som är densamma som på bilden. Färgen är dock lite missvisande (tyvärr) för den är mer åt plommonhållet än knallröd. Den ger lite färg men det absolut härligaste med den är att den är så vårdande. Jag får alltid knastertorra läppar på vintern men sen jag köpte mitt Burt's bees honungs chapstick och mitt lipsgloss så är läpparna härligt mjuka. Det är helt otroligt faktiskt. Just det, det är inte enbart glossets förtjänst utan även Burt's bees underbara Honey lip balm (som jag får leta reda på en bild av när jag orkar). Men tillbaks till glosset. Doften är dessutom underbar- söt apelsin. Jag är för tillfället väldigt less på kemiska godisdofter så denna milda citrusdoft är en pluspoäng. Mer än en pluspoäng faktiskt. Doften (smaken?) är väldigt viktig för mig. Doftar den inte bra så blir eller inte produkten bra och många lipgloss smakar helt enkelt bara vax vilket är vedervärdigt.

Men detta gloss är underbart- inte klistrigt så håret fastnar i det utan mjukt vårdande. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.