måndag 5 januari 2009

Jag <3 Yu-Bi

Just det. Det började med miniatyrtuber som jag fick med mina order från Accessora. En storartad kärlekshistoria hade börjat skriva på sitt första blad. Jag var skeptisk först- skulle den här kletiga, gulaktiga, nästan vaselin-aktiga, krämen verkligen vara något. Doften var lite skum också- kamferaktig. Med stor skepticism smorde jag in mina händer med den och det kändes- kletigt. Just det, kletigt. De första gängerna tänkte jag mig inte för och drog fingrarna genom håret några gånger- resultatet: flottiga slingor i håret. Ok, min kärlek och jag hade en brokig start- var detta verkligen en bra produkt? Var denna lilla tub verkligen värd att lägga ut 179:- på? För jag hade än så länge bara fått en provtub. Den tog iallafall slut rätt så snabbt- vintern ger mig nariga händer och jag var fortfarande osäker på om jag skulle köpa den eller ej. Nästa inköp från Accessora kom och se där- en ny liten provtub med yu-bi var med. Var det ödet som förde mig och krämen tillsammans igen? Någon högre makt ansåg iallfall att jag inte var klar än med min bedömning. Hade jag varit förhastad i att strunta i krämens påverkan av mina händer? Nästan tub tog mig mer med storm- jag använde den dagligen på min händer och resultatet blev fingrar utan självsprickor och ärret efter kattbettet på min handrygg blev finare och finare. När jag hade klämt ihjäl mintube och inte ens ett mikrogram kom ur den så beställde jag en fullstor tub och nu följer den med mig överallt. Den är helt enkelt suverän både för händerna och läpparna- just det för läpparna! Jag provade för någon dag sedan att smörja ett runt lager på läpparna och krämen bara försvann in i läpparna och de kändes mjuka efteråt. jag kan tänka mig att det är bra att ha ett extra tjockt lager yu-bi på läpparna om man ska vara ute i kallt väder. kanske blir det lite kyligt eftersom kamfern i krämen ger en liten kylande effekt. Jag ska iallafall prova om jag ska vara ute en kall dag. Men köp iallafall yu-bi kräm om du har torra händer! Den är suverän- den bästa handkrämen jag har haft.

Förresten! Passa på nu att köpa den från Accessora- det är rabatt så den kostar bara 143:-! Den större burken på 66 g kostar 183:- (normalt 229:-). Och, innan jag glömmer- tuben är på 33 g.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.