fredag 9 januari 2009

Liten uppdatering om ELF

Just det, jag fick ju hem lite grejor från ELF förra veckan. Det var mitt första köp där och det är ju sjukt billigt. Nu har jag testat grejorna och det är lite varierande resultat. Jag blev väldigt förtjust i ögonskuggorna Pretty n Pink (se de olika här)- jättefint rosa, mycket finare nyans i verkligheten var min första tanke. Men tyvärr så fungerar den inte så bra. Kanske är det ett misstag att använda den där fåniga, miniatyr applikatorn som följer med? För det blir inte så mycket färg- den nästan försvinner på en gång. Jag ska testa lite mer och använda mig av en pensel istället.

Rougeborsten är inte bra- köp den inte! Den känns billig (och det är den ju också)- visst, den fungerar men den är inte mjuk mot ansiktet och den tar inte upp så mycket pigment, den river loss mest från det pressade rouget.

Mineralskuggan Sassy- som jag fick gratis- är otroligt bra! För det första är det en otroligt fin nyans med ett skimmer som gör att det ser nästan blött ut på. Kan inte beskriva riktigt men det är otroligt vackert. Här om dagen satte jag på mig det vid 07.00- sov några gånger under dagen (jag hade knappt sovit nåt under natten) och på kvällen satt den fortfarande kvar- något blekare men den var kvar. Jag ska köpa de flesta av mineralskuggorna från elf för den är definitivt värd mer än de 44:- de tar för dom. Jag ska se om jag kan fixa några bilder när jag har skuggan på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.