onsdag 7 januari 2009

Ny soffa?

Åh, jag vill ha en ny soffa. När jag flyttade hemifrån (för 8-9 år sen) så köpte jag en tomelilla soffa på Ikea. Den verkade ju jättebekväm tyckte jag när jag provsatt i den på varuhuset. Men men, så bedragen man kan bli. Soffan är inte särskilt bekväm, inte när man sitter i den länge och jag är rätt så säker på att den är magnetiserad för katthår. Dessutom så tyckte min förra katt Oliver om att använda den som klösbräda så att ena kanten på baksidan är totalt sönderklöst. Oliver gick bort för 3 år sen men soffan är ju fortfarande lika ful. Och nu har tomelilla utgått ur ikeas sortiment så jag kan inte köpa en ny klädsel.

Nä, förmodligen blir det en ny snart och en massa skällande på katterna om de försöker klösa. Hmmm... jo, en ny soffa får det nog bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.