torsdag 12 mars 2009

100 inlägget

Och det borde egentligen vara pompa och ståt men jag är ilsk för jag har haft en riktig skit-dag! En dag som jag egentligen borde ha tillbringat i sängen med öronproppar och en sån där mask för ögonen. Men jag har ingen sån där mask och jag ogillar öronproppar.
Dagen började somvanligt med att jag stapplade upp (efter 3 timmars sömn eftersom min hjärna inte kunde varva ned igår) och vinglade iväg till duschen. Lyckades få med mig rena kläder och skruvade på vattnet. Satte mig i den varma duschen och lät de varma strålarna träffa mitt huvud så att håret blev genomblött. Först vänster sida och sen.. men vad nu? Trycket faller på vattnet och jag tittar snopet upp medan jag skruvar på kranen. Den fjösiga vattnet blir till droppar sen till ett ljudligt gurgel. Gaaaaah! Jag måste duscha, duschade inte igår för att bespara huden lite och håret är ofräscht! Jag väntar några till sekunder men inser att hur mycket jag än svär inombords så kommer det inget vatten- det finns nämligen inte. Vad ska jag göra? Snabbt ringer jag brorsans sambo som brukar ge mg skjuts till jobbet efter hon släppt av äldsta brorsonen på dagis. Kan jag låna deras dusch? Jag kommer visserligen försent till jobbet men det är ändå stiltje där nu så det gör inte så mycket. Visst, jag får min dusch och kommer till jobbet 50 minuter försent. Tack och lov tycker ingen att det gör något. Jag tillbringar dagen med att slösurfa och organisera pennorna. På eftermiddan får vi ett mail- möte på måndag angående bolagets rekonstruktion. Orsakar viss oro i magen- nu måste jag gå tre dagar innan jag vet något. Blir dock glad på bussen hem- chauffören är nog blind för han tror att jag ska åka på ungdomsbiljett- när jag flinar och säger "Nä, vuxen" så säger han också "nä", ser förvånad ut men låter mig åka som ungdom ändå. Yay, jag sparade 2 kr och någon trodde jag var minst 11 år yngre än vad jag är. Så kommer jag hem, ingen rolig post- bara det oranga kuvertet samt ett vitt vanligt. "Toppen", tänker jag- en räkning säkert. Öppnar det och ser att det är ett hotbrev från hyresvärden- betala hyran eller så går det till inkasso och du vräks. Aaaaaaah! Jag är alltid supernoga med räkningar eftersom de ger mig magsår. Men eftersom lönen blev försenad i februari, tack vare rekonstruktionen, så blev hyran betald den 27 istället för den 25 vilket betydde att den var inne den 2. Men nu har jag fått ett kravbrev.. och deras förbannade kontor är stängt så jag få gå med nervösa tics och ett begynnande magsår tills imorgon. Jag skickade iväg ett mail iallafall (som jag gjorde också när jag fick reda på att lönen skulle bli sen) med en print screen bild av kvittot från E-banken. För jag blev jätterädd att jag hade lyckats glömma det. Så hur kommer den här dagen att sluta? Jag trodde fredag den 13 var imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.