onsdag 1 april 2009

Första beställningen från Everyday minerals

Jag och webbutiken Everyday minerals har haft lite trubbel förut- jag har lagt beställningar som betalats med min banks e-kort, men den har hela tiden avslagits av någon okänd anledning och summan för beställningen har låsts på mitt konto i en vecka ungefär- mycket frustrerande. Men, tack vare paypal så har jag fått ordning på det- jag betalar helt enkelt via dem- snabbt och smidigt- trist bara att man måste vänta några dagar på att summan man fört över från sitt bankkonto kommer in på paypal kontot. Men men, i slutändan så är det värt det. Det är även värt de två-tre veckor man får vänta på sin beställning. För det är ju ändå en bit paketet ska färdas.
Jag beställde givetvis ett gratispaket med prover- hur dum är man annars? Samt några prover till och en fullstor foundation. Jag använde mig av det när jag sminkade mig idag. Igentligen skulle jag väl ha tagit en FOTD men jag är för lat. Jag hittade ett guldkorn i denna hög av prover- nämligen Aussie perk me up concealer. Det är ett pärligt, vitt puder med en massa lyster i sig och mycket ljusare än min egen hy- MEN- den är otroligt bra. Sjukt bra faktiskt även om den först inte verkar bra alls. Ok, jag ska förklara vad jag menar. Den är så troligt ljus att när jag applicerar den så får jag helt enkelt ljusa fläckar i ansiktet- inte så snyggt. Den blir dessutom ojämn när jag bara använder mig av penseln (Id bare minerals concealer pensel/borste) så jag får blenda ut den och jämna till den med fingertopparna. Den lägger sig inte i de fina veck som jag har under ögonen utan sköter sig riktigt bra. Något som Id's concealer inte gör! Jag får nog ge upp min plan på inköpet av en concealer från MAC och köpa denna istället. Jag är helt förstummad faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.