söndag 26 april 2009

Lite söndagssuktande

Först ber jag om ursäkt att jag härmar Bjooti på detta sätt med fasen. Söndagskvällar är totalt oglamourösa för mig. jag är osminkad, har håret fullt med inpackning (vilket gör att det ser flottigt ut) har nynopprade ögonbryn (och överläpp) vilket gör att jag är lite snyggt rödflammig också. Söndagen är bra för lite självvård och då sitter jag också framför datorn och kikar på andra beauty-bloggar och länkas givetvis vidare till olika produkter som väcker starkt ha-begär. Så därför måste jag skriva av mig lite.

Först ut är Color Clubs Ultra Violet nagellacket som jag har börjat sukta efter. Titta på Casual lavish swatchar- damn, det är knalligt och absolut inte ett lack som liknar något jag har men jag vill ha det ändå!

Sen är det Isadoras Smokey Eyes paletten. Hmm, jag förtjänar smäll på fingrarna egentligen för jag brukar aldrig titta på Isadora hyllan i affären. Jag har rynkat lite på näsan åt den och tänkt att det var det där sminkmärket man började med när man var typ 11. Men skäms på mig för det gör ju uppenbarligen snygga saker som dessutom är billigt och värda att köpa.


Och inte nog med det. Det är inte bara den Isadora paletten jag suktar efter. Dom har gjort en liknande palett med bara bruna nyanser- alla matta. Jag som har börjat vilja ha matta skuggor eftersom jag inte har en enda. Hmm... jag erkänner härmed att jag har varit en snobb som inte gett Isadora en chans.


Jag behöver ett ekonomiskt tillskott tror jag. Eller så får jag låta bli att äta denna månaden. Nä då, det ska väl inte bli så extremt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.