torsdag 16 april 2009

Recension: Burt's Bees Soap Bark and Chamomile Deep Cleansing Cream

Jag har haft den här tuben ett tag och jag har inte kommit mig för att skriva om den förrän nu. Och jag ber om ursäkt för bloggtorkan som har varit. Jag kan skylla på att jag fyllde år i tisdags men å andra sidan är det inte en direkt ursäkt heller. Det har bara inte blivit av att jag har skrivit.
Men låt oss återgå till recensionen. Burt's bees är ett amerikanskt märke som gör helt naturliga skönhetsprodukter. De som jag har testat har jag haft väldigt skild uppfattning om. Deras gloss älskar jag och även deras honungsläppbalsam. Men Soap Bark and Chamomile Deep Cleansing Cream tillhör tyvärr inte en av favoriterna.

Det första som jag slås av är doften, eller snarare stanken- rengöringskrämen doftar ungefär som hostmedicin. Ni vet nån av de där receptfria man köper på apoteket. Lite sliskigt sött med en sorts medicinsk underton. Jag fattar dock inte vart medicindoften kommer ifrån. Men, jag har stått ut med den doften och tvättat ansiktet med den. Krämen är rätt så tjock och fet, den löddrar inte. Den känns väldigt uppfriskande eftersom den innehåller mentol och ansiktet blir sådär härligt avkylt. Vissa kan säkert uppfatta det som obehagligt så tänk på det innan ni provar på den. Det går inte att skölja av den kylande känslan eller tvätta bort den- så tänk på det, ok.
Tyvärr så lämnar krämen en fet hinna på hela ansiktet som jag ogillar skarpt. Jag får lätt tilltäppta porer och jag gillar uppfriskande produkter. Även om denna var uppfriskande i själva tvättandet så känns inte huden ren efteråt utan bara oljig och igentäppt. Jag kan inte rekommendera denna tvättkräm eftersom jag inte tycker den gör någon nytta. Vill du däremot bli avkyld så fungerar den utmärkt.

Jag kan ha upptäckt ett nytt användningsområde för den här krämen- som rakkräm. Jag hade den när jag rakde armhålorna senast och den var väldigt bra till det. Jag blev inte sådär trist uttorkade som jag blir av duschgele (som jag använder annars). Jag måste prova den ett antal fler gånger till detta innan jag kan säga att det är bra eller inte. Kanske får jag megautslagen snart- det märks.
Som rengöringskrän får Burts bees rengöringskräm 1/5

Edit: Äntligen fungerar blogger normalt och jag kunde lägga till bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.