lördag 15 augusti 2009

NOTD: Rescue Beauty Lounge Pippa

När jag bestämde mig för Pippa så var det mest av nyfikenhet. Ingen av de nagelbloggar jag nitiskt läser hade en enda bild på just det lacket och jag tyckte att det såg så fint ut. Visst, säkert menlöst i många nagellacksälskares ögon men för mig så lockade det. Jag är ju en älskare av neutrala lack faktiskt och hur mycket jag än får upp ögonen för färg så kommer nog de neutrala färgerna vara de mest använda hos mig.

Tyvärr så verkar inte Pippa längre finnas kvar hos Rescue Beauty Lounge. Kanske var det en limited edition, jag vet faktiskt inte. Men en sak vet jag och det är att jag älskar det här lacket. Det är det absolut vackraste nagellack jag har haft och konsistensen och torktiden var fenomenal. Den beskrevs som 'aningens kopparlätt metallic antik ros' på hemsidan och det håller jag med om. Man kan lätt missta skimmret för guld men det är något i färgen som skiljer den från guld. En del tycker nog att det är en dupe av Nars Orgasm (lacket inte blushern) men jagvet inte- jag tror Orgasm lutar mer åt orange men jag kan inte säga säkert eftersom jag inte har sett den 'live'. Här kommer iallafall bilderna på Pippa- det är endast två lager.

5 kommentarer:

  1. Stiligt! Jag har sett Orgasm live, men inte Pippa, men tror att du har rätt om färgerna.

    (Hrm, himla snuskig kommentar, tänk om den spärras!)

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica! GRATTI! Du har vunnit den nya Clinique High Impact Curl mascaran! Maila mig din adress på beautybytanci@hotmail.com så kommer den på posten!

    SvaraRadera
  3. Kerstin *asg*

    Tanci- yay- vad glad jag blir! Mailar dig omgående!

    SvaraRadera
  4. Sublim- Tack så jättemycket! :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.