fredag 8 januari 2010

Blush.se

Det här blir ett inlägg som smärtar mig litegrann att skriva för jag har varit en trogen kund till svenska webbshoppen blush i några år nu och de har tillhört en av mina favoritshoppar- alltid supertrevligt bemötande och snabba leveranser. Tills strax innan jul det vill säga. Jag tror det hela började med att Blush webshopp gjordes om. I och med det försvann alla kundkonton (misstänker jag för mitt försvann iallafall) och man behövde regga sig igen. Sidan var (och är fortfarande) rörig och inte alls lika bra som den förra. Bara detta avskräckte mig från att beställa först och jag vet fler som undvikt webshoppen sedan den gjordes om. Men att kritisera layouten på webshoppen är inte det som smärtar mig att skriva om. Det som verkligen tar emot är att skriva om hur en enkel rea gjorde att hela Blush havererade. Strax innan jul fick de som prenumerade på Blush nyhetsbrev megarabatter på de flesta av Blush märken (REN, smashbox, dr Haushcka, Opalis m.m.)- det var 60% rabatt och det fick givetvis många att jubla. Och sådär inann jul- helt perfekt att shoppa julklappar! Men tyvärr så fungerar inte verkligheten lika bra. Jag beställde 5 produkter samma dag jag fick rabatten men bara en av dem damp ned i brevlådan (dessutom inte inslagen i en kartong utan i en liten shoppingpåse- ni vet såna i papp- med en handskriven etikett- petitesser möjligtvis men så har inte paketen från Blush sett ut tidigare). Bara en av sakerna var med och ingenstans hittade jag en förklaring om produkterna var slutsålda eller inte. Det krävdes otaliga mail till Blush för att få svar på om jag kunde förvänta mig produkterna eller inte. I slutändan så var de slutsålda. Jag var en av dem som hade tur. Min faktura var korrekt, mina produkt var inte öppnad sen tidigare. Ja, detta har faktiskt hänt. Läs P'ssions inlägg här och följ länkarna till diskussionerna på Pre-ty. Vad som skett är långt under min fattningsförmåga och Blush som varit så bra. Men just sista mailet jag fick märkte jag också skillnad i tonen. Förut avslutades mailen gärna med 'kram!' och de var alltid snabba och hjälpsamma i sina svar (innan den här katastrofala rean fick jag mailsvar inom 15 minuter på en fråga vilket är rekord!). I det sista mailet jag fick var tonen nonchalant och till och med felstavat. Nä, tyvärr är det nog slutet för Blush.se och det gör mig ledsen. Men jag vill gå ut med infon så ingen annan råkar ut för samma sak- inkassobrev för produkter som inte leverats är inte kul. Betalningsanmärkningar finns kvar lääääänge och de förstör väldigt mycket. Så detta är viktigt.

1 kommentar:

  1. Gucci på pret-ty.se/28 januari 2010 kl. 15:26

    Vad bra att du skriver om det här! Jag rekommenderar verkligen alla internet-shoppare att gå in & läsa vad jag (med nick "Gucci") och andra, råkat ut för med blush.se på pret-ty.se/2/ (läs om hur blush skickat använda produkter + felaktiga fakturor + inkasso krav på redan betalda produkter + inte svarar på mail/ eller tele överhuvudtaget längre).

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.