onsdag 7 april 2010

Tävling hos Bokkei

Den fantastiskt talangfulla Bokkei-Mia har anordnat en tävling där ett porträtt ligger i potten. Jag är grymt sugen på att vinna för jag tycker hon är förbenat duktig. Mina teckningar ser ut som en fyraårings i jämförelse med henne. Och nej, jag säger inte detta för att fjäska mig till en vinst- jag är faktiskt såpass impad av henne. Däremot tror jag att mina chanser är rätt små för jag har redan vunnit en tävling hos henne en gång. Men då var det iofs bara jag som deltog. Men jag ville verkligen vinna då också och nu pryder den lilla kattskallen väggen här hemma. Här kommer mitt bidrag- ok, det är fler men det är bara för jag inte kunde bestämma mig. För en gång skull fick jag en rad foton av mig själv som jag blev nöjd med.

Och ja, jag är medveten om att jag ser lite snorkig ut. Men det bjuder jag på eftersom snorkighet inte är något som finns i min personlighet. Tror jag ;-)

Varför ska jag vinna då? Tja, för det första så vore det en otrolig ära att få sig själv bli odödliggjord på det sättet. Sen så kunde det kanske bli en fin present till någon jag älskar..... Och Mia, om du vill ha extra inspiration så kolla på de här skönheterna:


Det är regnbågsboaormar som jag är så himla förtjust i. Eller reptilskinn överlag älskar jag men just de här är något alldeles extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.