onsdag 19 maj 2010

Nytt från Butter London

Det är ingen hemlighet att Butter London är mitt favoritmärke när det gäller lack. Jag tycker de helt enkelt är suveräna. Till hösten släpper de fem nya lack i intressanta färger. Mest nyfiken är jag på Marrow efter att ha sett en 'sneak peak' på det hos All Lacquered Up tidigare i år.

Old Blighty – en klassiskt mörk tegelröd färg. Definition: informellt och kärleksfullt smeknamn på England, huvudsakligen använt av soldater under första och andra världskriget.
Victoriana – en djup, glittrande vintageblå nyans som påminner om alla historiska interiörer i London. Definition: Refererar till alla ting som härstammar från den viktorianska eran; korsetter, hattar och syfilis.
Marrow – en djup, mystisk purpurlila nyans som passar alla hudtoner. Specialmixades för Vena Cavas höstvisning och gjorde pressen vild! Definition: Designers på Vena Cava namngav den efter den djuplila kärnan i ett ben.
All Hail McQueen – en opak, holografisk beige nyans. En vinterversion av bästsäljande Yummy Mummy. Definition: en hyllning till Alexander McQueen. Han må vara borta, men han regerar fortfarande
Bumster – en opak, ockragul nyans, en fantastisk twist på en neutral färg som ser otrolig ut på naglarna! Definition: Bumsters designades av Alexander McQueen 1996 och de farligt låga byxorna chockade modevärlden genom att blotta bärarens bak.

Lacken kommer att säljas hos E-beautyshop för 140:- och kommer till affären i augusti.
Vilka lack lockar dig? Själv så ska jag skriva upp Marrow, Victoriana och All Hail McQueen på listan. Old Blighty kommer nog inte att fungera så bra för mig eftersom tegelröd inte funkar med min hudton och Bumster är en sån där färg som är helt off för mig. Olikt många andra nagellackentusiaster så gillar jag inte gula lack.

2 kommentarer:

  1. Väldigt fin kollektion. Jag blir mest ugen på Victoriana och Bumster. Älskar fulsnygga färger. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror du kommer att bära upp Bumster bättre än vad jag någonsin kunde göra ;-) Victoriana tror jag är en riktig skönhet och jag hoppas det är lika bra som Rosie Lee som också är ett glitterlack därifrån- det blir faktiskt heltäckande.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.