torsdag 23 juni 2011

H&M "Ocean Sand"

Här kommer ett lack som verkligen är årets bottenköp. Jag har aldrig varit med om ett lack som är så omöjligt att lacka med. Stor, fet varning på detta lack alltså. Låt dig inte luras av den vackra brunbronsiga färgen utan vänd på klacken och spring. Konsistensen är seg som klister och det är svårt att ens få ut det på nageln. Stryker man på ytterligare ett lager så dras det första lagret med eftersom det helt enkelt inte torkar. Jag har försökt med snabbtorkande överlack som biter på de gamla segtorkande CND lacken. Men inget funkar på detta. Synd på en så otroligt fint färg. Det som inte framkommer på bilderna är att det finns turkosa och rosa skiftningar i glittret. Men lite bilder på eländet ska vi väl ändå ha?



In English: I want to issue a serious warning about this polish. It's absolutly crap; it doesn't dry and it's gloopey and gooey. Worst polish ever.

4 kommentarer:

  1. Tycker tvärtom! Det var superlätt att lacka med och behövde bara ett lager!

    SvaraRadera
  2. Det kan ju vara jag som fått ett måndagsexemplar. Det är ju bra att ditt fungerar eftersom det är en sådan fin färg på det :-)

    SvaraRadera
  3. Jag köpte det blå och det vita som kom samtidigt, men hoppade över detta då jag tyckte det såg lite tråkigt ut. Låter inte som om jag missat något! Hoppas att de två jag köpte inte agerar på samma sätt som ditt Ocean Sand bara..

    Och du, det jämnar ut sig. Jag hade ju missat din blogg också, fram tills nu! ;D

    SvaraRadera
  4. Chaosphia- Det blåa köpte jag också och det är fint ovanpå ett annat lack. Inte alls lika hopplöst som det här bruna. :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.