tisdag 7 juni 2011

Rescue Beauty Lounge "Stormy"

Dagen till ära:

Uppdatering med lite text. Ja, igår var ju dagen då det skulle åska, virvla omkring tromber, svämma över samt att ragnarök skulle inträffa. Om man skulle tro Aftonbladet eller Expressen. Här sa de "pyttebom" två gånger och sen regnade det en skvätt. Ingen storm alltså. Men jag letade fram Stormy ur arkivet eftersom jag tyckte att det passade. Stormy är ett blågrått cremelack med en smutsig underton. Ser ni att det nästan lutar åt grönt? Det är kontrasten mot min ljusa, grisrosa hy misstänker jag, som drar fram det gröna. Det här är iallafall lättlackat och mycket fint. Det påminner verkligen om åskmoln på något sätt.

In English: Stormy from Rescue Beauty Lounge in honour of yesterday and the storm that never arrived. It's a lovely blue grey creme varnish with some dirty undertones to it. Strangely, it looks a bit green on me.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att se att du bloggar igen :)

    SvaraRadera
  2. Tack Carina- det betyder jättemycket att höra :-) <3

    SvaraRadera
  3. Va, hade du slutat blogga?! Vilken tur jag har då som hittade din blogg just när du tagit upp skrivandet igen! :-) Bra blogg, jag läser gärna mer.
    /Fabiana

    SvaraRadera
  4. Fabiana- Jag hade en litet uppehåll nu i våras men nu har jag kommit tillbaks i full styrka :-) Roligt att ha dig här och jag har allt kollat in din blogg med ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.