söndag 17 juni 2012

Nailtastics söndagsenkät

Finaste Nailtastic-Anne har en skojig söndagsenkät ute så jag hakar på.


Hur länge har du varit en nagelnörd?
Jag har faktiskt alltid gillat lack och varit petig med mina naglar. Min första riktiga nagellacksförälskelse var i 8-9 års åldern då min mamma hade köpt ett lack som var silverlila. Kan ni tänka er! På slutet av 1980-talet så började det nog att komma mer "okonservativa" färger som stred mot de vanliga rosa, beiga och givetvis röda. Men detta var det första jag verkligen föll för. Tyvärr minns jag inte märket men det måste nog ha varit något vanligt märke som man kunde hitta vid Domus parfymdisk. 
Sedan så har det eskalerat de senaste året och nu är det en hobby, mer eller mindre. Det började rejält när jag fann nagelbloggare och fick upp ögonen för näthandel, nya märken och färger jag aldrig sett förut. När jag startade denna blogg för 4 år sedan (!) så hade jag bara neutrala färger. Nu så suktar jag efter grönt.
Hur många nagellack har du i din samling? 
Jag tror det är strax över 200 men jag är inte säker. Har ärligt talat inte räknat. Alla får plats i en Helmer.
Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?

Butter London eller IsaDora. Bägge är två otroligt bra märken med en massa fina färger i sitt utbud. 
Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad? 

Oj! I snitt blir det nog 500. Vissa månader är jag faktiskt sansad och köper inte ett enda.
Dyraste lacket/lacken i din samling?
 

Det måste nog vara mina Chanellack som kostar 250:- st. Men i mitt försvar så har jag fått två och en köpte jag begagnad på Tradera för en billig peng.
Vilka är dina lemmings just nu? 

Åh! Jag har fått en märklig grön period. Troligen för att jag inte varit så förtjust i grönt innan. Högts på listan står Hemlock från Illamasqua som är HTF (givetvis). Milf från Illamasqua, Mermaid's Tears, Thanks a windmillion och Stranger tides från Opi, Wednesday och Bevin från Zoya samt Da Busg från Essie. Jag tror ni ser en (grön) röd tråd här.
Favoritfinish?

Inget klår en vanligt hederligt skimmerlack. Men duokromt får mitt hjärta att slå snabbare också.
Finish du bara inte klarar av?

Jag är inte så förtjust i tjocka glitterlack eftersom de är för jobbiga att få bort. Men största boven är väl randiga frostlack.
Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?

Removern från Cien och nagelbandskrämen från CND. Dessutom den hemmablandade sesamoljan med myrraextrakt. Letar fortfarande efter de ultimata bomullspadsen. Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Har precis lackat naglarna i en söt korallnyans från H&M. Heter kort och gott "Coral" och kom förra sommaren (tror jag) i en sån där miniförpackning.

3 kommentarer:

  1. Du vet att Zoya Bevin och Thanks a Windmillion är dupes? :)

    SvaraRadera
  2. Okej kanske inte 100% dupes, men väldigt väldigt nära ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha :-) Men tack för att du påpekade detta. Det är ju onödigt att ha bägge om de är väldigt lika

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.