tisdag 9 oktober 2012

Benecos "Wild Orchid"

För någon vecka sedan fick jag hem några fler nagellack från Allice att testa och först ut är Wild Orchid från budgetmärket Benecos.


Wild Orchid är ett lilarött, eller ett kallt vinrött lack men otroligt bra formula. Tyvärr så gillar inte min kamera den här typen av färger. Det ser ofta väldigt suddigt ut, den verkar inte alls vilja fokusera på just röda nyanser. Men, som sagt, så är formulan excellent. Jag har testat två lack från Benecos och de är superlätta att lacka med trots att korken är ganska så klumpig. Men det flyter ut bra på nageln och täcker efter två lager. Orsaken till det hiskeliga tip-wearet på långfingret beror på att jag dumt nog tog en varm dusch innan det hade härdat ordentligt.

Benecos lack (och smink) finns att köpa hos Allice och kostar 69:-.

In English: Wild Orchid from drugstore brand Benecos. Great formula!

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

3 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.