onsdag 10 oktober 2012

Emite!

För ett par veckor sedan fick jag hem lite godsaker från svenska sminkmärket Emite. Jag hade tänkt visa en sminkbild men eftersom vädret varit uselt och jag inte har sminkat mig på ett bra tag så får det vänta. Istället bjuder jag på lite swatches. Jag fick hem blushet Limi, ögonskuggan Indi och glosset Lium

 Aloe Powder blush är en Limited edition och jag skulle vilja kalla den för en mild bronzer. Den innehåller aloe vera och snöklocka och det har en svalkande och anti-age effekt. Jag har bara swatchat den än så länge och den känns mycket behaglig och lätt på huden. Jag tror säkert att den fungerar bra även runt ögonen. Jag vet att jag ska testa det. Kostar 310:- och finns att köpa hos Emites egna webbshopp. Bilden där är missvisande och den är inte så rosa som det ser ut på webbshoppens bilder. Den är i en brun-aprikos färg som syns på mina bilder.
Ögonskuggan Indi är en sorts blandning mellan roséguld och koppar. Den är oerhört fin och har en nästan lysande färg. Tror den kommer att fungera fint som en eyeliner. Den känns lättarbetad och är välpigmenterad. Kostar 170:- hos Emites egna webbshopp.

Alla produkterna, utom lipglosset är swatchade. Jag använde ingen primer utan de är swatchade direkt på huden.

Swatch på Lium kommer men jag kan säga nu att det är ett fint gloss som doftar härligt av choklad. Doften är inte heller för överväldigande. Det påminner i färgen om Soul från Illamasqua men det är inte lika klistrigt som deras gloss är.

Överlag så är jag glatt överraskad av Emite och jag ser fram emot att höra mer om märket. Det känns som att de håller en god kvalité. Bara det faktum att alla produkter kom i en stilrena och minimalistiska förpackningar och sen var varsamt inslagna i papper kändes lyxigt. Det kan vara en liten detalj bara men det gör mycket för helhetsintrycket.

In English: New Swedish makeup brand Emite.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.