måndag 22 juli 2013

Depend #328

Hur har ni det i sommarvärmen? Här kommer inläggen lite sporadiskt eftersom det ändå är sommar och det verkligen är lågsäsong för bloggandet. Istället ska vi ju vara ute och njuta av solen och stranden, eller hur?

Det här har legat i arkivet länge (det kom ut i höstas) och det tog även lång tid innan jag provade eftersom färgen såg ärligt talat lite läskig ut. 328 är väldigt skir gulgrön och ger egentligen naglarna en svag gul färg (tänk er hemskt nikotinmissfärgade naglar) med ett vitt, knottrigt glitter. Just det, du läste rätt- knottrigt glitter. Förra året så kom det med tre lack i Depends höstkollektion som innehöll ett glitter som egentligen gav mer struktur än bara glitter. Så de surfade verkligen tidigt på trendvågen med strukturlack. Grejen är att de här tre lacken inte var någon höjdare och kan inte jämföras med Depends nya Rough Sparkle kollektion, som verkligen är toppen. Men jag tyckler ändå att det var roligt att de var såpass trendkänsliga:

Här har jag 328 över Estée Lauders Absinthe vilket jag tycker var en lyckad kombination. Jag har också toppat det med ett topplack vilket tog bort den knottriga ytan. Inte svårt att lacka med och jag tror jag nöjde mig med två lager. Det är inget lack som täcker, som sagt.

Har du tur så kanske du kan hitta detta på ställen som säljer Depend (det dyker säkert upp i realådorna).

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Swedish brand Depend were early with the structure polish trend. However, their first attempt wasn't a success. But they have learnt since then.

2 kommentarer:

  1. Hmm, den var litt utanfor mi komforsone, men samstundig likte eg det ekle, snottgulgrøne med han (litt oogie boogie man, kanskje?). Kanskje han hadde vært finare utan glitteret?

    SvaraRadera
  2. Ja, egentligen så är det ett ganska så fult lack ;-) Själv lacket i sig ger ju inte så mycket färg dock.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.