måndag 8 juli 2013

Estée Lauder Nudité

Jag tar en liten paus i min sommarpraktik och skriver ett litet blogginlägg. Det känns som att bloggen håller på att rinna mig ur fingrarna för tillfället och jag måste verkligen ta mig i kragen och börja med dagliga inlägg igen. Jag saknar ju att blogga, så varför i fridens namn gör jag det inte?! 

Nudelack är nog det som är svårast att hitta en bra nyans av. För antingen så är de för gula eller för rosa, eller så skär de sig fruktansvärt mot huden. Och det värsta är att en vet inte om det är en bra färg eller inte förrän det väl sitter på naglarna. De flesta nude-nyanser är på tok för gula och beiga för mig och blir de för rosa så ser mina fingrar skitiga ut. Fråga mig inte varför, det blir någon helmärklig effekt som jag inte alls gillar.

Estée Lauder har nu lanserat en kollektion helt fokuserad på nudenyanser (både lack och smink) och jag fick hem den beigerosa Nudité att testa:

Färgen passade mig riktigt bra trots att det ser ut som mina fingrar har fått den där läskiga röda nyanser (sk "lobsterhands") på bilderna. Men det är just bara på bilderna- i verkligheten så var hade jag faktiskt mer eller mindre mannequin-hands. Så detta var en bra nyans för mig- inte 100% spot on men jag gillade den verkligen ändå. Två lager behövdes för att få det täckande och det har den där superba formulan som alla EL lack verkar ha.

Nudelack kanske inte är det mest upphetsande som finns men jag tycker att det borde ingå i allas garderob eftersom ibland så behövs det ett snyggt, sobert och väldigt diskret nagellack. Det är praktiskt, helt enkelt.

Är du sugen på Nudité, eller någon av de andra 4 (tror jag) nyanserna, så finns de att köpa hos bland annat Kicks (inte i webbutiken dock) för 245:-. De finns säkert på Åhléns också.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: A nude polish that actually works for me- although it looks like I have lobster hands in the photos for some reason.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.