fredag 16 augusti 2013

OPI Minnie Style

Här kommer nog det gulligaste glitterlacket jag har i min samling. Förut så var jag inte alls mycket för glitterlack men jag måste erkänna att det har växt i mina ögon. Just de glitterlack i en klar bas kan pigga upp vilken manikyr som helst.


Lacket är givetvis Minnie Style från Minnie kollektionen (eller Mimmi kollektionen om en ska försvenska det lite) som OPI släppte tidigare i år. Lacket består av mellanstora hexagonaler i färgerna rött, fuchsiarosa och vitt. Jag tror jag har ett eller två lager på bilden (över Chic from Ears to Tail från samma kollektion) och det är ganska så glest med glitter. Men samtidigt tycker jag att det fungerar, det ser liksom mer prickigt ut och det är ju verkligen något jag förknippar med Minnie/Mimmi. Just den här manikyren blev jag superförälskad i för den var så himla gullig. Det var lättlackat och glittrena skötte sig bra- de lade sig slätt utan att böja sig utåt.

Är du sugen på detta så finns det bland annat hos Eleven för 150:- Jag kan ärligt säga att det är det snyggaste glitterlacket som OPI har släppt (det slår Polka.com i mina ögon) och jag måste testa det över svart framöver för jag tror det kommer att bli hur coolt som helst!

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Probably the cutest glitter polish from OPI: Minnie Style!

2 kommentarer:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.