tisdag 10 december 2013

OPI Haven't got the foggiest

Jag håller på att arbeta ikapp med mina universitetsuppgifter och lustigt nog så har blogglusten tagit fart igen ordentligt. Det är kul att visa nagellack, det är kul att läsa om litteratur från modernismens era (trots att den är komplicerad) och jag mår faktiskt bättre än vad jag gjort på länge trots att jag både varit magsjuk i helgen och är ungefär lika snabb som en sengångare tack vare medicinen jag fått utskrivet mot magen. Tydligen så beror mina magproblem på att jag har IBS (något jag misstänkte- antingen det eller någon sorts matallergi) och nu har jag fått saroten (ett gammalt "lyckopiller") utskrivet i en låg dos eftersom det tydligen hjälper mot smärtan. Min smärta har det inte hjälp än och jag fick prova en högre dos vilket gör att jag är extremt trött- speciellt på morgonen. Men det kommer nog att rätta till sig efter inkörningsperioden. Hoppas jag. Hursomhelst så vill jag visa en verklig skönhet från San Francisco kollektionen, I haven't got the foggiest:

I haven't got the foggiest är smutsigt, metalliskt silver och jag älskar den! Det ser ut som smält tenn på naglarna och trots att finishen är metallic så blir den inte så farligt randig av penseln. Det var faktiskt ovanligt lättlackad för att vara ett metallic-lack. Silverlack är något som jag ofta tycker är snyggt på bild men väl på naglarna så brukar jag oftast bli besviken. Men det här trivdes jag faktiskt med.

Är du sugen på Haven't got the foggiest så finns det bland annat hos Eleven för 155:-.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: I normally get underwhelmed by silvery polishes but this one is mesmerising.

4 kommentarer:

  1. Jag äääälskar det här lacket! Varje gång jag ska lacka om står jag och håller i den här flaskan och tänker, "jo, men en gång till".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa! Det här och Peace, love & OPI hör till toppen i den här kollektionen.

      Radera
  2. Fint lack! Gillar OPI överlag.
    Ang IBS, läs detta: http://www.kostdoktorn.se/lchf-och-vanliga-magbesvar-ibs
    Har hjälpt mig mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med- OPI är verkligen toppen! Åh, tack så mycket för länken! Den ska jag verkligen kolla upp direkt.

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.