fredag 13 december 2013

OPI Peace & Love & OPI

Jag måste säga att jag föredrar duokroma lack framför holografiska och jag blev oerhört glad när jag såg att OPI hade ett duokromt lack med i sin San Francisco kollektion.


Peace & Love & OPI är ett lilagrått lack som skiftar i grönt. Det är verkligen otroligt vackert och påminner mig om skalbaggar. Eller ja, det låter kanske inte så lockande men om en tar sig tid och studerar skalbaggar (och en del andra insekter) så kan en se att de skiftar i alla möjliga färger. Jag älskar verkligen det här lacket! Jag kan inte säga nog mycket gott om det. Desutom är formulan suverän och trots att den har ett metallisk skimmer så blir den inte randig av penseldragen.

Jag kan tillägga att For the twill of it från Essies höstkollektion inte är en dupe direkt även om de är väldigt lika.

Är du sugen på Peace & Love & OPI så finns det bland annat hos Eleven för 155:-

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: I have much love for Peace & Love & OPI!

1 kommentar:

  1. Ser väldigt läckert ut på dig, :-) Även om jag saknar en del av den duokroma effekten, men den kanske syns mer IRL?

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.