torsdag 12 december 2013

Recension: Vision Haircare

För ett bra tag sedan fick jag hem fyra produkter från svenska märket Vision haricare hem att testa och de har verkligen hårdtestats för att jag verkligen skulle kunna ge en rättvis bild av produkterna som möjligt.


Smoothing Masque är ett färgbevarande balsam extra anpassat för skadat hår. Det har extrakt från jättenattljusolja samt omega 6 och 9. Den doftar milt, lite salongsaktigt om ni förstår vad jag menar, och inte alls överväldigande. Det är inte en sådan doft en känner av speciellt under dagen. Det är en sorts hybrid mellan inpackning och balsam. Jag använde den som balsam vilket funkade utmärkt. Det gjorde mitt hår mjukt och följsamt och om jag ska vara helt ärlig så funderar jag faktiskt på att köpa en ny tub. Den enda invändingen jag har är att tuben innehåller rätt så lite (bara 150 ml).

Du kan hitta Smoothing masque antingen hos frisörsalonger, för ca 129:- eller hos Lyko för 105:-

Pre-heat glaze är en värmeskyddande stylinggel som ger stadga åt håret. Det är en ganska lättflytande gel som funkade sisådär i mitt hår. Det gav ingen stadga och hjälpte inte mot mitt friss. Jag tror att den skulle passa bättre för personer som vill ha en lättare stylinglotion och som inte har, som jag, frissig hår med ganska grova hårstrån. Det är ingen dålig produkt, den passade mig bara inte. Till skillnad mot Smoothing masque så kommer den här i enorm flaska på 300 ml. Så den räcker länge, länge.

Pre-heat glaze finns att köpa hos frisörsalonger för ca 149:-, eller hos Lyko för 105:-.

Styling spray är en snabbtorkande hårspray som ska hålla "det på plats oberoende väder". Det räddar inte frisyren från ett skyfall eller om det blåser storm men jag måste säga att det är en himla bra hårspray. Jag har testat otaliga eftersom min lugg kräver en bra hårspray för att hålla den på plats under dagen. Den gör inte håret kladdigt, stelt och lämnar inte en sån där vit beläggning som en del hårsprayer gör. Dessutom tillför den glans, otroligt nog. Jag använder den dagligen och den är den bästa sprayen jag har testat. Den kommer i en stor aerosolflaska på 400 ml.

Styling spray kostar ca 155:- hos frisörsalonger och 116:- hos Lyko.

Volume är tillslut min absoluta favorit! Det är en volymgivande spray som både kan användas på torrt och blött hår men själva volymeffekten får du till med en fön. Jag var faktiskt skeptisk till en början för jag hade inte provat någon volymprodukt som faktiskt fungerar. Men nu så ingår den i min dagliga rutin och glömmer jag bort den så märker jag en skillnad. Jag sprayar ganska sparsamt över hela håret (försöker få det intill hårrötterna) och det funkar toppen.

Volume kostar ca 149:- hos frisörer runt om i landet. Trist nog så hittar jag den inte hos Lyko.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.


1 kommentar:

  1. Åh det låter ju väldigt bra och intressant. Jag är alltid på jakt efter bra hårsprayer. Måste kolla in dessa. Inte farliga priser heller vilket alltid är ett plus. :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.