fredag 10 januari 2014

Essie For the twill of it

Stjärnan i Essies höstkollektion är givetvis For the twill of it! Det säger ju sig självt- den bär ju namnet efter den!
Med blixt

Under ljusrörsbelysning

Vanlig rumsbelysning
Ok, de här bilderna är lite ovanliga (bristen på ljus och stumpnageln på swatchhanden are to blame). Grejen är den att just duo- och monokroma lack är extremt svåra att fota. Helst behövs solljus för att de ska komma till sin rätt men vintern har ju varit lite..mörk... Så därför blir det en sorts kompromiss. For the twill of it är i flaskan en dupe till Peace & love & OPI men väl på nageln är den faktiskt inte alls en dupe vilket gör att en kan äga båda med gott samvete. For the twill of it skiftar mer i grönt och är mer lila än PLO. Jag har bara två lager på bilden men egentligen borde jag ha lagt på tre. Det täcker men duokroma lack blir oftast bättre med ett extra lager.

Jag har inte hittat någon svensk webbshopp som säljer For the twill of it. Ni får gärna tipsa om ni vet om någon!

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten

In English: For the twill of it isn't a dupe to OPI's Peace & Love & OPI at all! Brilliant!

2 kommentarer:

  1. Såg det på H&M igår på rea för 50 kr och tvekade om jag skulle köpa eller inte, skulle nog ha köpt det. Men men :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt! Men det kanske finns kvar (och ursäkta för det sena svaret).

      Radera

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.