onsdag 22 januari 2014

OPI Cute little vixen

Eftersom jag visade ett snyggt fuchsiarosa lack från Essie igår så visar jag ett från OPI:s julkollektion idag!

Cute little vixen är ett fuchsiarosa skimmerlack som lutar mer åt rött än åt lila (som Essies The lace is on gör). Som vanligt så gör OPI ett skimmerlack med suverän formula. Två lager täckte mina, korta, naglar perfekt och det blev inte alls randigt av penseln trots att formulan lutar åt frost. Jag gillar verkligen den här nyansen. Det jag däremot kan vara kritisk till är att den här typen av färg, med samma skimmerformula, återkommer ofta i OPI:s kollektioner. Vad sägs om ett fuchsiarosa utan skimmer? En poppande fuschsiarosa i kräm skulle jag älska! Jag håller tummarna för att det kommer senare i år.

Cute little vixen finns att köpa hos Eleven för 109:- (hela julkollektionen verkar reas ut). Jag kan tillägga att flaskbilden som finns på sidan är helt missvisande- det är inte alls sådär mörkt.

Och: till sist så har jag en fråga till er! Jag funderar på att begränsa bilderna till ett per inlägg men jag är lite osäker på vilket alternativ som är bäst: det med flaskan eller det utan? Vad tycker ni? Jag kan tillägga att generellt så tar jag bättre bilder utan flaskan. Eller ska jag kombinera lite: ibland flaska och ibland inte?

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

In English: Cute little vixen from OPI is truly cute indeed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.