söndag 1 juni 2014

CND Vinylux Bicycle Yellow

Nu är inte gult min favoritfärg på naglarna men när några lack från sommarens kollektion med Vinylux lack från CND damp ned i brevinkastet (eller ja, jag fick öppna för brevbäraren snarare för att ta emot paketet) så drogs jag till den knallgula Bicycle yellow. Det var skimret som var helt oemotståndligt för mig. Påminde om en smörblomma.
Som ni ser är Bicycle Yellow verkligen jättegult och den absoluta motsatsen till diskret. Jag är fortfarande inte helt övertygad om att gult är snyggt på naglarna men vem vet, jag kan ändra mig. Vad jag däremot inte gillade var formulan, ni kanske till och med ser problemet på min bild: det var nämligen hopplöst att måla med. Tjckt, segt och lade sig i fåror på naglarna. Topplacket hjälpte men inte nog mycket. Tyvärr så verkar detta vara ett allmänt problem med just gula lack. Vet inte vad det beror på - kanske har det med själva färgpigmenten att göra? Hursomhelst så har jag använt andra vinylux-lack och de är inte alls svår att lacka med. Snarare tvärtom.

Vinylux är lite speciella lack, lite som en hybrid mellan gellack och vanliga lack fastän med "inbyggt" baslack. De ska hålla en vecka utan att chippa och färgen härdas i dagsljus. för mig så har de lack jag hittills testat hållit i ungefär 5 dagar innan det blir tipwear. Dehar faktiskt inte chippat på mig. Lacken torkar dessutom hyfsat snabbt och jag kan tipsa om att det tillhörande topplacket är super - även till andra lack. Det torkar kanske inte riktigt lika snabbt som Poshé och Seche Vite men det krymper inte lacket alls och det håller faktiskt längre.

Vinylux kostar 139:-/st (även topplacket) och bland annat Bicycle Yellow finns att köpa hos Nails, Body & Beauty.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten

In English: Bright yellow Bicycle Yellow from CND. I really like Vinylux polishes but the formula on this one wasn't goodat all.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.