måndag 23 februari 2015

Idun Minerals Granit

Ni har väl inte missat att Idun Minerals har släppt en nagellackskollektion? Totalt är det 13krämlack i kolletionen plus över- och underlack (vilket jag inte testat än). Jag fick hem Granit, Jaspis, Korall och Marmor att testaoch först ut är Granit:
Granit är ett taupefärgat krämlack som drar åt grått (jag trodde faktiskt att det var grått först, för det ser så ut i flaskan). Formulan är superbra vilket är otroligt bra gjort av Idun Minerals eftersom detta är deras första lackkollektion. Penseln kommer nog att antingen hatas eller älskas: själv älskar jag den eftersom den är bred, kort och avrundad i spetsen. För mig så blir det så enkelt att lacka naglarna med en sådan pensel men jag vet att många avskyr dem. Formulan var lite skir men färgen byggde upp bra och var, trots att det är ett krämlack, väldigt jämn. Jag har tre lager på bilden. Det hade räckt med två lager men hållbarheten blir oftast bättre med tre, enligt mig.

Hur mycket kostar det då och vart går det att köpas? Svaret är: 89:- och på apotek som säjer Idun Minerals. De ska finnas ute i butik i slutet av februari. Nu blev det i och för sig två taupe-lack efter varandra men jag ville visa Granit direkt.

Att jag mottagit varan i recensionssyfte påverkar inte mitt omdöme av produkten.

1 kommentar:

Lämna gärna en liten kommentar för det glädjer alltid.